Dzisiaj jest: 2.5.2024, imieniny: Longiny, Toli, Zygmunta

Rola bloga w budowaniu marki i popularności strony

Dodano: 8 lat temu Czytane: 1229 Autor:
Redakcja poleca!

Zbudowanie bloga dla firmy pozwala osiągnąć nie tylko korzyści wizerunkowe, ale także wpłynąć na decyzję zakupowe naszych potencjalnych klientów.

Rola bloga w budowaniu marki i popularności strony

Blog stworzony na potrzeby na naszej głównej strony lub marki może w efektywny sposób zwiększyć jej zasięg i popularność. Dodatkowo jest to doskonały sposób na promocję naszych produktów oraz usług.

 Jak stworzyć bloga?

 Bloga możemy stworzyć w ramach naszej istniejącej strony lub jako oddzielny byt. Ze względów postrzegania przez wyszukiwarkę, lepszym rozwiązaniem będzie utworzenie samodzielnej witryny. Google lepiej pozycjonuje strony, między którymi zachodzi linkowanie i wymiana treści.

 Założenie bloga należy zacząć od wyboru:

  • oprogramowania, którym będzie napędzane – najłatwiej będzie prowadzić go na wordpressie;
  • domeny – dobrze by było, by nawiązywała do naszej strony głównej;
  • hostingu – kylos.pl – Tani i bezpieczny hosting.

 Co powinno znaleźć się na blogu?

 Konsumenci podejmują decyzje zakupowe w oparciu o informacje znalezione w internecie. Blog naszej firmy jest więc idealnym miejscem do przedstawienia produktów, jakie oferujemy. Powinien rozwiewać wszelkie wątpliwości klientów i nakłaniać ich do zakupów. Dodatkowo blog jest też dobrym miejscem na podejmowanie problemów, jakie mogliby mieć klienci z naszymi usługami lub produktami.

 Blog umożliwia budowanie „długiego ogona” i potencjału SEO 

Google indeksuje wpisy blogowe bardzo wysoko, w szczególności, gdy są promowane na stronach głównych. Dzięki wpisom można również w łatwy sposób zbudować długi ogon fraz kluczowych, czyli zapytania, jakie klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce. Pomaga to zwiększyć ilość odwiedzających bloga, a zarazem bazę potencjalnych klientów naszej firmy.

 Tworzenie ciekawych treści pozwala również na pozyskanie linków. Klienci chętnie dzielą się dobrą treścią w social mediach. Zdobyte w ten sposób linki wzmacniają potencjał całego bloga.

 Tworząc bloga można postawić się w roli klienta

 Przy zakładaniu bloga firmowego naszym celem powinna być pomoc klientom w rozwiązywaniu ich problemów. By zrobić to w odpowiedni sposób, należy postawić się w sytuacji, w jakiej się znajdują. Dzięki temu możemy nie tylko poprawić jakość naszych produktów i usług, ale także zyskać wizerunkowo.

 Blog pozwala opowiedzieć historię marki

 Storytelling w ostatnich lata stał się świetnym sposobem na tworzenie opowieści na temat marki. Pozwala na zaprezentowanie przekazu i wartości, jakimi kieruje się nasza firma. Gdy w odpowiedni sposób historia zostanie opowiedziana, klient ją zapamięta. Znajomość marki jest jednym z głównych czynników wpływających na decyzję zakupowe konsumenta.

Źródło: KYLOS
Polecane

https://www.traditionrolex.com/15