Blog stworzony na potrzeby na naszej głównej strony lub marki może w efektywny sposób zwiększyć jej zasięg i popularność. Dodatkowo jest to doskonały sposób na promocję naszych produktów oraz usług.
Jak stworzyć bloga?
Bloga możemy stworzyć w ramach naszej istniejącej strony lub jako oddzielny byt. Ze względów postrzegania przez wyszukiwarkę, lepszym rozwiązaniem będzie utworzenie samodzielnej witryny. Google lepiej pozycjonuje strony, między którymi zachodzi linkowanie i wymiana treści.
Założenie bloga należy zacząć od wyboru:
- oprogramowania, którym będzie napędzane – najłatwiej będzie prowadzić go na wordpressie;
- domeny – dobrze by było, by nawiązywała do naszej strony głównej;
- hostingu – kylos.pl – Tani i bezpieczny hosting.
Co powinno znaleźć się na blogu?
Konsumenci podejmują decyzje zakupowe w oparciu o informacje znalezione w internecie. Blog naszej firmy jest więc idealnym miejscem do przedstawienia produktów, jakie oferujemy. Powinien rozwiewać wszelkie wątpliwości klientów i nakłaniać ich do zakupów. Dodatkowo blog jest też dobrym miejscem na podejmowanie problemów, jakie mogliby mieć klienci z naszymi usługami lub produktami.
Blog umożliwia budowanie „długiego ogona” i potencjału SEO
Google indeksuje wpisy blogowe bardzo wysoko, w szczególności, gdy są promowane na stronach głównych. Dzięki wpisom można również w łatwy sposób zbudować długi ogon fraz kluczowych, czyli zapytania, jakie klienci mogą wpisywać w wyszukiwarce. Pomaga to zwiększyć ilość odwiedzających bloga, a zarazem bazę potencjalnych klientów naszej firmy.
Tworzenie ciekawych treści pozwala również na pozyskanie linków. Klienci chętnie dzielą się dobrą treścią w social mediach. Zdobyte w ten sposób linki wzmacniają potencjał całego bloga.
Tworząc bloga można postawić się w roli klienta
Przy zakładaniu bloga firmowego naszym celem powinna być pomoc klientom w rozwiązywaniu ich problemów. By zrobić to w odpowiedni sposób, należy postawić się w sytuacji, w jakiej się znajdują. Dzięki temu możemy nie tylko poprawić jakość naszych produktów i usług, ale także zyskać wizerunkowo.
Blog pozwala opowiedzieć historię marki
Storytelling w ostatnich lata stał się świetnym sposobem na tworzenie opowieści na temat marki. Pozwala na zaprezentowanie przekazu i wartości, jakimi kieruje się nasza firma. Gdy w odpowiedni sposób historia zostanie opowiedziana, klient ją zapamięta. Znajomość marki jest jednym z głównych czynników wpływających na decyzję zakupowe konsumenta.